joi, 29 septembrie 2016

Medicina pe intelesul tuturor


  Medicina pe intelesul tuturor
Am incercat  sa scriu cateva cuvinte despre medici, o categorie profesionala mult discutata in ultima vreme . De ce ? Simplu , ne lovim zilnic noi sau apropiatii nostrii de diverse servicii medicale la care apelam. Si ce sa vezi ? Unii au jurat pe unul Hipocrate iar altii pe unul  “Ipocrate” !
 Sa dau cu parul in ceva care este deja putred nu are rost ! Concluzia nu am sa spun despre multii “doctori  trazniti” ( ca sa nu zic slabi profesionali – vezi cazul mortii lui Ioan Gyuri Pascu tratat cu diazepam pentru atac de panica la 3 dimineata fara macar un EKG facut si la ora 5.00 face infarct si moare cu zile din cauza prostiei profesionale !)  care au ramas in tara alaturi de unii doctori adevarati profesionisti .
Acest mic articol l-am facut in sprijinul acelora ( ma refer la medici aici) care merita pomeniti, laudati sau cum vreti voi mai pozitiv spus despre ei. Si asta pentru ca ne-am saturat de atat prostie ascunsa in spatele unei diplome  - ca doar nu te face diploma si doctor – poate ca si acestia au facut un copy paste ca si domnul Ponta in pregatirea lor si spre deosebire de el care nu a facut victime decat in randul “fanilor” politici, ei si-au dat cu tesla in zona sacra, au guitat si au zis suntem doctori …. Ne doare ….. dar suntem doctori ….. au … au…… pana i-au facut si pe altii sa  au ….au  !
Pai e corect “coane doctor Fanica” ?


Fara sa periem cu dedicatie pe cineva am luat un exemplu aleator din cele cateva cazuri de bine si am zis sa dau  si un exemplu pozitiv: Dr.endocrinolog  Luiza Vitan.
Despre aceasta doctorita am auzit numai lucruri de bine si intr-o zi am zis sa apelez la serviciile ei ducandu-ma cu o nepoata la consult .
Aceasta a examinat-o si a consultat analizele efectuate recent. I-a explicat nepoatei ca boala ei ( nu intru in amanunte din considerente personale)  sunt o consecinta a slabirii masive si i-a recomandat o noua ecografie abdominala, precum si o serie de analize hormonale si ale nivelului de calciu si magneziu.
Zis si facut. Dupa o noua serie de examinari, endocrinologul Luiza Vitan i-a explicat nepoatei ca stagnarea slabirii este fireasca, avand in vedere lipsa menstruatiei si efortul fizic relativ intens si a prescris un tratament specific.
Rezultatul final a fost ca nepoata este acum foarte bine si capabila de o viata noua fara sechele.
 Meritul doamnei doctor este ca a stiut sa vorbesca cu pacientul sa il faca sa se simta in siguranta si sa aibe incredere ca se va vindeca cu ajutor medical specializat. Aici vreau sa punctez ca “omul” sfinteste locul si de aceasta data s-a vazut ca adevaratul medic este acela care te face sa te gandesti la el ca la un prieten adevarat nu ca la o sperietoare  de cultura agricola .   Concluzia este ca inca mai  avem medici adevarati asa ca nu trebuie sa generalizam ca “ au ramas numai prostii in Romania” , putem avea incredere ca vom intalni medicul adevarat …. Pentru ca avem nevoie de incredere intre noi oamenii ……….. ca pana la urma ce ne –am face fara incredere si am fii suspiciosi pe toti medicii ? Ar insemna ca nu am mai vaccina nici un copil ca “i-au vreo boala de la medicul pediatru” sau ma rog alte tampenii fantasmagorice inventate de bunici sa sperie copii cu bau bau .
P.S. Am uitat un amanunt important  de spus d-na dr. Luiza Vitan este si o doamna draguta adevarat  ….. uneori mai exista si combinatii fericite profesionalism combinat cu un aspect fizic frumos.
Mai multe depre medicina pe intelesul tuturor mai incolo cand o sa am chef sa va povestesc patania fericita de a fi operat de maestrul dr. chirurg Burghelea.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu